Dagens PS

Kardashian-dotterns sminkbolag tappar kunder

kylie-jenner-smink
Kylie Jenners bolag har svårt att hålla kvar kunder. Arkivbild. (Foto: TT)
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 29 juli 2019Publicerad: 29 juli 2019

Försäljningen i Kylie Cosmetics, det tre år gamla kosmetikbolaget som grundades av den yngsta i Kardashian/Jenner-familjen, har sjunkit med 14 procent i år fram till juni, enligt Rakuten Intelligence.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det skriver New York Post. Anledningen till försäljningsminskningen ska vara att bolaget har svårt att få kunderna att fortsätta vara lojala.

En majoritet av bolagets kunder, eller 60 procent, handlade varumärket endast en gång från juni 2016 till maj 2017.

Kylie Jenner-varumärket är väldigt värdefullt, men kundlojalitet är en stor del av ett varumärkes värde. Hennes starka varumärke lockar in folk, men den stora frågan är om det håller folk lojala”, säger Jaimee Minney, vd på Rakuten Intelligence till New York Post.

Det privatägda bolaget Kylie Cosmetics har varit i diskussioner med Coty om att de ska förvärva en majoritetsandel för 600 miljoner dollar.

Enligt Forbes värderas Kylie Cosmetics till 900 miljoner dollar.

 

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Fredrik Lundberg
Spela klippet
PS Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

21 dec. 2024
ANNONS
Fredrik Lundberg
Spela klippet

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

Relevance Communication Nordic AB har under det senaste året utvecklats till en betydande aktör inom svensk ekonomijournalistik. I december 2023 slogs News 55 AB och Dagens PS Media AB samman, och i april fortsatte vår förvärvsstrategi genom att förvärva Realtid. Som bolagets vd Fredrik Lundberg uttrycker det: ”Som en nyhetssajt står man starkare tillsammans än […]