Dagens PS

Kända influencern vill bli klimatsmart

Entreprenören Isabella Löwengrip anställer en csr-magager för att bli mer klimatsmart. (Foto: TT)
Entreprenören Isabella Löwengrip anställer en csr-magager för att bli mer klimatsmart. (Foto: TT)
Ola Söderlund
Ola Söderlund
Uppdaterad: 06 feb. 2019Publicerad: 06 feb. 2019

Plockar in csr-manager för att bland annat lära sig resa mer hållbart, berättar Isabella Löwengrip i sin blogg.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

“Jag kan inte sluta resa men jag kan anställa en person som jobbar vid min sida för att se till att allt klimatkompenseras”, skriver den kända entreprenören, “Blondinbella som hon kallades tidigare.

Hon berättar att hon fått många kommentarer om sin miljöpåverkan, det har gjort att hon har “klurat och bollat” med sina kollegor. Hon vill inte framstå som aningslös.

“Hur ska vi agera i vår bolagsgrupp för att vara en förebild för andra svenska bolag som växer internationellt?”

Lösningen, initialt, som Isabella Löwengrip ser det, blir att rekrytera en csr-manager på ledningsnivå som enligt henne “ska jobba övergripande i hela koncernen”.

Det gäller inte bara flygresor utan även andra transporter och matsvinn och hanteringen av kläder.

Löwengrip vill att bolaget med samarbetspartners har en medveten och långsiktig hållbarhetsstrategi.

“Jag vill helst anställda någon erfaren som har jobbat med hållbarhet på storbolag i många år men som är sugen att ta sig an en ung koncern som växer snabbt och globalt. Vi kan bli en svensk förebild på en internationell nivå”, skriver Isabella Löwengrip i bloggen.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.

Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Fredrik Lundberg
Spela klippet
PS Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

21 dec. 2024
ANNONS
Fredrik Lundberg
Spela klippet

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

Relevance Communication Nordic AB har under det senaste året utvecklats till en betydande aktör inom svensk ekonomijournalistik. I december 2023 slogs News 55 AB och Dagens PS Media AB samman, och i april fortsatte vår förvärvsstrategi genom att förvärva Realtid. Som bolagets vd Fredrik Lundberg uttrycker det: ”Som en nyhetssajt står man starkare tillsammans än […]