Dagens PS

Kända influencern vill bli klimatsmart

Entreprenören Isabella Löwengrip anställer en csr-magager för att bli mer klimatsmart. (Foto: TT)
Entreprenören Isabella Löwengrip anställer en csr-magager för att bli mer klimatsmart. (Foto: TT)
Ola Söderlund
Ola Söderlund
Uppdaterad: 06 feb. 2019Publicerad: 06 feb. 2019

Plockar in csr-manager för att bland annat lära sig resa mer hållbart, berättar Isabella Löwengrip i sin blogg.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

“Jag kan inte sluta resa men jag kan anställa en person som jobbar vid min sida för att se till att allt klimatkompenseras”, skriver den kända entreprenören, “Blondinbella som hon kallades tidigare.

Hon berättar att hon fått många kommentarer om sin miljöpåverkan, det har gjort att hon har “klurat och bollat” med sina kollegor. Hon vill inte framstå som aningslös.

“Hur ska vi agera i vår bolagsgrupp för att vara en förebild för andra svenska bolag som växer internationellt?”

Lösningen, initialt, som Isabella Löwengrip ser det, blir att rekrytera en csr-manager på ledningsnivå som enligt henne “ska jobba övergripande i hela koncernen”.

Det gäller inte bara flygresor utan även andra transporter och matsvinn och hanteringen av kläder.

Löwengrip vill att bolaget med samarbetspartners har en medveten och långsiktig hållbarhetsstrategi.

“Jag vill helst anställda någon erfaren som har jobbat med hållbarhet på storbolag i många år men som är sugen att ta sig an en ung koncern som växer snabbt och globalt. Vi kan bli en svensk förebild på en internationell nivå”, skriver Isabella Löwengrip i bloggen.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Ola Söderlund
Ola Söderlund

Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

Ola Söderlund
Ola Söderlund

Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS