Dagens PS

29-årige miljonären sparar in på allt

graham-stephen-miljonär
Miljonären Graham Stephen bor i Los Angeles. Arkivbilder. (Foto: TT/Wikimedia Commons/Montage)
Joel Durén
Joel Durén
Uppdaterad: 29 nov. 2019Publicerad: 29 nov. 2019

“Jag sparar omkring 99 procent av min inkomst, tack vare att jag tjänar så mycket, och håller mina utgifter så låga.”

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det säger Graham Stephan, i en intervju med CNBC.

Stephan är fastighetsinvesteraren och sedermera Youtube-stjärnan som blev dollarmiljonär redan vid 26 års ålder. Han tjänar uppemot två miljoner kronor i månaden, och i år är han på väg mot en inkomst på motsvarande drygt 14 miljoner kronor.

Trots det sparar han varje öre han kan – och det finns två saker han absolut inte vill lägga mer pengar än nödvändigt på.

Graham Stephan är speciellt principfast när det gäller att köpa kaffe; han avskyr kafékedjornas överprisade koppar. I stället gör han kaffet hemma för en bråkdel av priset, och häller det i en resemugg.

Det andra området han absolut inte vill lägga pengar på är kläder från designermärken.

“Jag ser inte poängen med att lägga 700 dollar på skor från Gucci när jag kan gå till (lågprisbutikerna, reds. anm.) Aldi och Call it Spring, eller till H&M, och få ett par som är i princip likvärdiga, för en hundradel av priset”, förklarar han för CNBC.

Stephan poängterar dock att det inte är bara på de mindre utläggen han sparar. I övrigt har han till exempel hyrt ut halva sin etagevåning i Los Angeles, vilket i princip gör det gratis för honom att bo där. Han erkänner att han är “extrem när det gäller sparande”, men menar också att man inte behöver snåla in på varje inköp för att bli miljonär.

Enligt Graham Stephan behöver man inte ens jobba dygnet runt för att bli framgångsrik. Nyckeln som han ser det är att tänka “outside the box” – man måste enkelt göra något annorlunda än alla andra.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Fredrik Lundberg
Spela klippet
PS Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

21 dec. 2024
ANNONS
Fredrik Lundberg
Spela klippet

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

Relevance Communication Nordic AB har under det senaste året utvecklats till en betydande aktör inom svensk ekonomijournalistik. I december 2023 slogs News 55 AB och Dagens PS Media AB samman, och i april fortsatte vår förvärvsstrategi genom att förvärva Realtid. Som bolagets vd Fredrik Lundberg uttrycker det: ”Som en nyhetssajt står man starkare tillsammans än […]