Pandemin har tvingat fram bättre service hos många företag. En majoritet konsumenter menar att köpupplevelsen har förbättrats. Det visar en studie från Sas Institute.
Pandemin ledde till bättre service
Mest läst i kategorin
Under pandemin har många detaljhandelsbolag snabbt behövt att anpassa verksamheten för att behålla kunder och försäljning, skriver sajten Market.
En undersökning från Sas Institute visar att 87 procent av de svenska konsumenterna tycker att att köpupplevelsen har blivit bättre under pandemin.
Kunderna har också blivit mer positiva till att dela med sig av sina personuppgifter för att få en bättre upplevelse.
Kunder beredda att byta vid dålig service
” De insikter vi kan få av digitala interaktioner är nyckeln till att leverera personliga och givande kundupplevelser. Kunderna är allt mer medvetna om detta. De vill ha fördelarna med en sömlös och automatiserad digital upplevelse och blir därför mer villiga att dela sin data”, säger Thomas Karlsson, ansvarig för lösningar inom kundanalys på SAS Institute till Market.
Mer än hälften av de svenska kunder som har tillfrågats säger att de kan tänka sig att byta leverantör efter bara en eller två dåliga upplevelser.
Undersökningen genomfördes av 3Gem under 2021 i åtta länder, bland annat Sverige.
Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.