Dagens PS

Löwengrip fälls för vilseledande reklam

Den kände entreprenören Isabella Löwengrip fälls av Reklamombudsmannen för att ha ljugit i sin blogg i reklamen för en tröja och en kjol. (Foto: TT)
Den kände entreprenören Isabella Löwengrip fälls av Reklamombudsmannen för att ha ljugit i sin blogg i reklamen för en tröja och en kjol. (Foto: TT)
Ola Söderlund
Ola Söderlund
Uppdaterad: 28 apr. 2020Publicerad: 28 apr. 2020

Den kände entreprenören ljög enligt Reklamombudsmannen i reklamen för en tröja och en kjol.

ANNONS

Mest läst i kategorin

Det var i november 2019 som Isabella Löwengrip publicerade blogginlägget “Plagg att investera i och påfyllda storlekar”, och det är detta inlägg hon nu fälls för av Reklamombudsmannen, skriver Aftonbladet.

Löwengrips påståenden i bloggen om vad produkterna innehåller stämmer inte med sanningen, framgår det.

ANNONS

“Det var ett helt annat innehåll i produkterna och därmed blir reklamen vilseledande för konsumenten”, säger Reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig, enligt AB som uppger att Isabella Löwengrip hade ett designarbete med Stylein och samarbetade med Ellos kring blogginlägget, som Reklamombudsmannen slår ned på.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

ANNONS
Möt Sveriges främsta AI-experter

AI Unlocked är en koncentrerad halvdag där du möter fyra av Sveriges främsta AI-experter - för dig som vill lyfta dina affärer och gå från nyfiken till kunnig. Få 20 % rabatt med koden PSUnlocked.

Boka här
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS
Spela klippet

Blir värderingen högre av notering i USA?

Klarna och andra europeiska bolag väljer att rikta sina blickar mot USA-börsen när det är dags för notering. Men att handlas på den amerikanska börsen är långt ifrån en säker väg till högre värdering. ”Financial Times har gjort en undersökning där man hade sett att av de tolv bolag man hade tittat på så hade hälften […]