Walmart-ägda Flipkart var den tydliga e-handelsvinnaren under Indiens festivalsäsong som slog ett nytt rekord.
Landet där Amazon förlorar
Mest läst i kategorin
Det såldes varor för 8,3 miljarder dollar under högtiden, som sträcker sig från mitten av oktober till mitten av november, och motsvarar en ökning med cirka 65 procent från året innan mätt i gross merchandise value, GMV. Siffrorna är från Redseer Consulting.
”Vi hade prognostiserat 7 miljarder dollar i försäljning men de faktiskta siffrorna överträffade våra förväntningar, och visade hur bekväma konsumenter blivit med att handla online under detta pandemiår”, säger Mrigank Gutgutia, chef på Redsee.
Enligt Redseer hade Flipkart och Amazon en gemensam andel på 88 procent av all GMV. Av den andelen tillhörde 66 procent Flipkart och resterande 34 procent Amazon.
Nyheter producerade i samarbete med Finwire
Nyheter producerade i samarbete med Finwire
Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.