Walmart-ägda Flipkart var den tydliga e-handelsvinnaren under Indiens festivalsäsong som slog ett nytt rekord.
Landet där Amazon förlorar


Mest läst i kategorin
Det såldes varor för 8,3 miljarder dollar under högtiden, som sträcker sig från mitten av oktober till mitten av november, och motsvarar en ökning med cirka 65 procent från året innan mätt i gross merchandise value, GMV. Siffrorna är från Redseer Consulting.
”Vi hade prognostiserat 7 miljarder dollar i försäljning men de faktiskta siffrorna överträffade våra förväntningar, och visade hur bekväma konsumenter blivit med att handla online under detta pandemiår”, säger Mrigank Gutgutia, chef på Redsee.
Enligt Redseer hade Flipkart och Amazon en gemensam andel på 88 procent av all GMV. Av den andelen tillhörde 66 procent Flipkart och resterande 34 procent Amazon.

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

AI Unlocked är en koncentrerad halvdag där du möter fyra av Sveriges främsta AI-experter - för dig som vill lyfta dina affärer och gå från nyfiken till kunnig. Få 20 % rabatt med koden PSUnlocked.