Clas Ohlson uppges vara väl positionerade för att använda omnikanalmodellen i e-handelsbranschen.
Hemfixarkedjan får tummen upp för online-strategi


Mest läst i kategorin
Amazons intåg i Sverige tros inte heller bli början på slutet för bolaget.
Det skriver Kepler Cheuvreux i en analys där rekommendationen höjs till köp (behåll).
Inför 2020/2021 höjs prognosen för rörelseresultatet med 8 procent medan 2022-2023 höjs med 7 respektive 5 procent. Detta på grund av förbättrad bruttomarginal och minskade kostnader inom SG&A/ försäljning.
“Vi uppgraderar till Köp (Behåll). Vi tror att den attraktiva värderingen på mindre än 11x P/E 2021/2022 kommer att justeras till att värderas som konkurrenterna när företaget återfår försäljningskraft. Vår riktkurs på 110 SEK förblir oförändrad och innebär P/E 2021/2022 på 14x”, skriver analyshuset.
Clas Ohlson handlas idag upp cirka 4,6 procent. Senast betalt är 87,55 kronor per aktie.