Enligt Stockholms stads miljöförvaltning far Joe & the Juice med osanning och bryter mot lagen genom sina benämningar på vissa juicedrinkar, som därigenom får en medicinsk karaktär.
Grabbig juicejätte i nytt blåsväder
Mest läst i kategorin
De fruktiga så kallade hälsodrinkarna påstås förebygga, behandla och till och med bota krämpor. “Och det är inte lagligt”, skriver Stockholm Direkt med hänvisning till miljöförvaltningens besök på en juicebar i Stockholm 11 augusti i år.
Miljöförvaltningen utgår från att kedjan nu ändrar namnen på sina fruktdrinkar.
Joe & the Juice slår emellertid tillbaka mot kritiken.
“Drinkarna har haft de här namnen i tolv år och ingen har stört sig hittills. Jag har aldrig hört någon kund klaga, folk fattar att namnen är skämtsamma”, säger en Jonatan, som uppges jobba på Joe & the Juice på Klarabergsgatan, till tidningen.
Dagens PS har tidigare berättat i ett stort reportage om den totala killdominans som präglar Joe & the Juice-kedjan (se länk nedan). 98 procent av medarbetarna i Sverige är unga män och anklagelserna är många mot kedjan om upprätthållandet av en förlegad machokultur.
LÄS REPORTAGET: “PS gräver: 98 procent killar i glödhet kedja” ›
LÄS VIDARE: “Kritik mot Joe & the Juice – hälsodrinkarna bryter mot lagen” ›
Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.
Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.
Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.