Modekedjan Gina Tricot kommer fortsätta att satsa på kläder för barn nära tonåren, “tweenies”. Efter en provlansering med märket Young Gina är det dags för den första vårkollektionen för målgruppen,
Gina Tricot fortsätter tweeniesatsning – reklam på TikTok
Mest läst i kategorin
I augusti lanserade Gina Tricot konceptet Young Gina med kläder i storlekarna 134 till 164, skirver sajten Market.
“Young Gina har sedan lanseringen i augusti fått ett väldigt fint mottagande och under höst/vinter har vi släppt flera kollektioner inom konceptet. Young Gina kommer fortsätta även under 2022 med flera nya och spännande kollektioner, första kommer redan nu i januari”, säger Sanna Karlsson, chef för kommunikation och sociala medier på bolaget.
Gina Tricot marknadsför på TikTok
I vår kommer lanseringen för kidsen att innebära uppdaterade jeanstvättar, sweatshirts och stickat i starka färger.
Bolaget har under en tid undersökt olika koncept för att bredda sin målgrupp. Tweeniekollektionerna är inte deeras enda barnkläder. 2019 lanserades exempelvis småbarnskonceptet Gina Mini.
Young Gina-sortimentet säljs i ett tjugotal butiker i landet och kommer att marknadsföras bland annat genom en dansutmaning på Tik Tok, skriver Market.
Läs också:
Stålbadet tvingar fram galen rea i modehandeln
Varning för influencers: “Kunderna är krassa”
Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.