Både företagskunder och privatkunder ger Swedbank lägst betyg bland storbankerna i Svenskt kvalitetsindex nya undersökning.
Företagskunder ger Swedbank sämst betyg
Mest läst i kategorin
Kundnöjdheten minskar igen för bankerna efter att ha stigit under flera år.
Det här uppger TT på bland annat Di.se med hänvisning till Svenskt Kvalitetsindex (SKI) nya rapport och konstaterar att det är ett trendbrott att allt fler är mindre nöjda med sin bank.
“Vi ser nu att både privat- och företagskunder ger lägre betyg i samband med kontakt med sin bank vid rådgivning eller hantering av mer komplicerade ärenden. Frågeområden som kompetens, tillgänglighet och hjälpen man fick får signifikant lägre betyg i år”, säger Johan Parmler, vd för Svenskt Kvalitetsindex, i ett pressmeddelande.
Storbankerna uppges dock ha minskat avståndet till nischbankerna, som haft störst kundnöjdhet under mer ekonomiskt stabila tider.
Mest nöjda är Sparbankernas kunder med ett index på 75,1.
Nordea ökar mest i kundnöjdhet bland storbankerna medan Swedbank får lägsta betyget i sällskapet.
Ingen bank skvalpar under index 60, som uppges vara gränsen för godkänt.
Läs även: Sparbankerna har nöjdast företagskunder
Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.
Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.
Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.