83 procent av ungdomarna i ny undersökning anser att företagen ska sörja för ett mer hållbart samhälle.
Unga ryter till: Ta ansvar för hållbarhet
Mest läst i kategorin
Fler än åtta av tio unga tycker alltså att företagen har ansvar för en hållbar utveckling.
Dessutom uppger över hälften att de kan tänka sig att välja bort företag som inte agerar hållbart.
“Hållbarhet har blivit många ungas religion, och guden heter Greta Thunberg“, framgår det i undersökningen som Ungdomsbarometern och Jung Relations gjort gemensamt.
Läs hela rapporten, Framtidens hållbaraste varumärken, där ungdomarna även rangordnar företag som de anser är bäst på hållbarhetsarbete.
Här hamnar exempelvis SJ, The Body Shop, Klarna, Max, H&M, Apple och Lantmännen högst i sina respektive branscher.
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.