Det svenska Lund-baserade företaget Everyday Baby har verkligen fått en rusch av e-handelsförsäljningen i Korea. Det är framförallt nappflaskor som driver på ökningen.
Svenska nappflaskan säljer stort i Korea
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Everyday Baby säljer flera innovativa produkter inom babyområdet. Försäljningen för Everyday Baby ökade med 400 procent, från 1,6 till 8 miljoner kronor under 2019 mest tack
“En stor del av detta är e-handel där vi bland annat är nummer ett på Naver Shopping inom kategorin nappflaskor i Korea. Naver är den största marknadsplatsen där. Pricken över i:et är 1500 recensioner med ett betyg på 4.8 av 5, som vi har fått via marknadsplatsen, berättar Fredrik Persson, marknadsansvarig och medgrundare av Everyday Baby, för Ehandel.
Men de internationella framgångarna stannar inte där. Man har medverkat i tv i Albanien, Polen, Spanien, Österrike och Vietnam..
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS