Dagens PS

Svenska nappflaskan säljer stort i Korea

Korea verkar ha nappat på Lundföretagets produkter. (Foto: Jens Johnsson/Unsplash)
Jonas Carlsson
Jonas Carlsson
Uppdaterad: 20 apr. 2020Publicerad: 19 apr. 2020

Det svenska Lund-baserade företaget Everyday Baby har verkligen fått en rusch av e-handelsförsäljningen i Korea. Det är framförallt nappflaskor som driver på ökningen.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Everyday Baby säljer flera innovativa produkter inom babyområdet. Försäljningen för Everyday Baby ökade med 400 procent, från 1,6 till 8 miljoner kronor under 2019 mest tack

“En stor del av detta är e-handel där vi bland annat är nummer ett på Naver Shopping inom kategorin nappflaskor i Korea. Naver är den största marknadsplatsen där. Pricken över i:et är 1500 recensioner med ett betyg på 4.8 av 5, som vi har fått via marknadsplatsen, berättar Fredrik Persson, marknadsansvarig och medgrundare av Everyday Baby, för Ehandel.

Men de internationella framgångarna stannar inte där. Man har medverkat i tv i Albanien, Polen, Spanien, Österrike och Vietnam..

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
Spela klippet

Skärpta straff för olaglig finansiell verksamhet 

Nu ska finansbrott likställas med organiserad brottslighet. Det anser Ekobrottsmyndigheten, som kräver hårdare straff för brott på finansmarknaden. Se mer i videon ovan. Rikard Jermsten är nytillträdd generaldirektör och chef för Ekobrottsmyndigheten. Han anser att finansbrott är lika allvarliga som organiserad brottslighet. Därför behövs hårdare straff. MISSA INTE: Thedéens skarpa varning: Värre läge än 2020 […]