Mitt i coronatider så kan en viktig detalj ge ett tillfälligt lyft för e-handeln. En ny undersökning visar nämligen att flera svenskar tänker lägga sin skatteåterbäring på att shoppa.
Skatteåterbäringen kan lyfta e-handeln


Jonas Carlsson
Uppdaterad: 03 apr. 2020Publicerad: 03 apr. 2020
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Det är Prisjakt som har frågat 3.000 svenskar vad de tänker göra med återbetalningen på den inbetalda skatten.
“Det är tydligt att köpintresset för produkter ökar i och med att skatteåterbäringen betalas ut. I tider som dessa, när många butiker har det svårt, kommer den här utbetalningen väldigt lägligt. I och med att färre tar sig ut till fysiska butiker kan dock en större andel av denna konsumtionsökning tilldelas e-handeln”, spår Carl Vult von Steyern, Nordenchef på Prisjakt, för sajten E-handel.se.
10 procent uppger att de kommer handla en vara eller flera varor. 30 procent av dessa konsumenter vill lägga pengarna på teknik och 26 procent på inredning, skriver E-handel.se.
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS