Det är livsmedelsbjässen Axfood som noterar jätteökningen, rapporterar sajten Ehandel.
Ökade matvaruhandeln på nätet med 112 procent
Mest läst i kategorin
Mathem tog taktpinnen för branschen med dagligvaror på nätet. Men nu spänner även Axfood musklerna och enligt Ehandel sålde Willys, Hemköp och Mat.se – som sorterar under Axfood – för totalt 2,8 miljarder till konsument under förra året.
Framför allt blev det en stark slutspurt av e-shoppandet av matvaror, framgår det.
Ökningen för Axfoods matvaruförsäljningen över nätet ökade med hela 112 procent 2020, jämfört med 2019.
Läs även: Så mycket ökade e-handeln i december »
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.