Dagens PS

Jollyroom vill erövra Europa

Jollyroom vill slå sig in på den österrikiska marknaden (Foto: Rodrogo Pereira/Unsplash)
Jonas Carlsson
Jonas Carlsson
Uppdaterad: 06 apr. 2020Publicerad: 05 apr. 2020

Mitt i coronakrisen kommer en glad företagsnyhet. Jollyroom är ett e-handelsföretag som levererar barnprodukter. Nu ska de etablera sig i Österrike med slutmålet om att bli störst i Europa.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Jollyroom har nu etablerat sig i Norden och Tyskland. Med sin nordiska touch på barnkläder och barnprodukter vill man nu ta nästa steg. Nu står Österrike på tur.

Anledningen till att vi valde Österrike som vår nästa marknad var primärt för att vi har en relativt låg inträdeströskel i och med närheten till Tyskland i både avstånd och språk. På så sätt kan uppsättningen av webbshop, kundtjänst, interna resurser och fraktlösning stärka varandra, säger Ole Sauar, vd på Jollyroom, i ett pressmeddelande enligt Ehandel.se.

För att lyckas i Tyskland har man jobbat hårt med sociala medier. Det ligger ett gediget arbete bakom att växa som e-handelsföretag.

“Det tog oss sex månader att bygga upp branschens största Instagramkonto i Tyskland. Idag har vi ett Influencer-nätverk på fler än 400 profiler i Tyskland som vi jobbar med löpande”, säger Frida Ekholm, marknadschef på Jollyroom, till E-handel.se

Centrallagret i Göteborg byggs nu ut och kopplas till ett logistikcenter på 66 000 kvadratmeter.

 

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS
Spela klippet

Blir värderingen högre av notering i USA?

Klarna och andra europeiska bolag väljer att rikta sina blickar mot USA-börsen när det är dags för notering. Men att handlas på den amerikanska börsen är långt ifrån en säker väg till högre värdering. ”Financial Times har gjort en undersökning där man hade sett att av de tolv bolag man hade tittat på så hade hälften […]