Dagens PS

Hemköp gör pangsuccé som e-handlare

Dagligvarubolaget Axfoods kedja Hemköp vittnar om en kraftig ökning av e-handel under hela våren. (Foto: TT)
Dagligvarubolaget Axfoods kedja Hemköp vittnar om en kraftig ökning av e-handel under hela våren. (Foto: TT)
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 16 juni 2020Publicerad: 16 juni 2020

Dagligvarubolaget Axfoods kedja Hemköp vittnar om en kraftig ökning av e-handel under hela våren.

ANNONS

Mest läst i kategorin

Det är också nya kundgrupper som sticker ut. Äldre kunder över 65 år har ökat med 700 procent, jämfört med året innan.

Hemköp kommer också att starta igång e-handel vid 30 nya butiker under året.

ANNONS

“Vår e-handel växer otroligt starkt med både högre snittköp och ett stort inflöde av nya kunder. Roligt att se hur de nya kunderna som tillkommit i hög grad blir återkommande kunder”, säger Fabiola Wikström, e-handelschef på Hemköp.

Några finansiella detaljer kring uppgången anger inte kedjan.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
Möt Sveriges främsta AI-experter

AI Unlocked är en koncentrerad halvdag där du möter fyra av Sveriges främsta AI-experter - för dig som vill lyfta dina affärer och gå från nyfiken till kunnig. Få 20 % rabatt med koden PSUnlocked.

Boka här
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS
Åsa Wallenrud om hybrid- och elbilar som lämnar landet
Spela klippet

Svenska hybridbilar lämnar landet: "Vanligt folk har inte råd"

Svenska hybrid- och elbilar lämnar landet i en oroväckande takt, visar nya trender i bilbranschen. Ekonomiska utmaningar och förändrade konsumtionsmönster tvingar fram en export som kan hota Sveriges klimatmål. ”Det går utför när det kommer till hållbarheten”, varnar motorjournalisten Åsa Wallenrud. Hon pekar på att både elbilar och hybridbilar försvinner från den svenska marknaden i […]