E-handeln ökade med 36 procent i maj, jämfört med året innan. Andelen som e-handlade var 77 procent av svenskarna, vilket är kvar på samma höga nivå som under april, skriver Postnord i sin senaste e-barometer.
Fortsatt bra drag i svensk e-handel
Mest läst i kategorin
Kläder och skor dominerar återigen för e-handlarna. Totalt har 43 procent shoppat produkter inom denna kategori, följt av skönhet och hälsa med 42 procent. Rollerna var ombytta i april.
Under coronakrisen har antalet e-handlade varor per konsument ökat men denna siffra har nu stabiliserats på en nivå med 2,9 försändelser i genomsnitt.
En sak som coronakrisen också medfört är att äldre ålderskategorier e-handlar i betydligt högre grad. Till exempel e-handlar numera 69 procent av kvinnorna i gruppen 65-79 år, vilket är i nivå med män i åldrarna 18 till 29.
Nyheter producerade i samarbete med Finwire
Nyheter producerade i samarbete med Finwire
Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.
Senaste nytt
Rätt företagsförsäkring online på ett ögonblick
Lika enkelt att köpa företagsförsäkring som det är att shoppa kläder. Se ditt pris direkt!
Ge årets julgåva till forskningen – så får du vårt hjärta
Ge årets julgåva till Hjärt-Lungfonden, så får du vårt hjärta i form av ett elegant diplom, ett digitalt julkort och en e-postsignatur.