Citybutiker i Borås tar nu till ett trick för att hålla affärerna vid liv i pandemin.
Digital marknadsplats ska rädda lokala handlare
Mest läst i kategorin
Det här uppger Ehandel och förklarar att konceptet med en digital marknadsplats inte är något nytt.
I Borås, som uppges vara en e-handelsstad, startar citybutikerna upp en digital marknadsplats för att parera mot tuffare coronarestriktioner.
“Vi tror på att göra cityhandeln mer tillgänglig. Vi vet att boråsarna i hög utsträckning vill handla i sina lokala butiker och på detta sätt förenklar vi möjligheten”, säger Caroline Wallin, cityledare på Borås City, i ett pressutskick som refereras i artikeln.
Tanken är att den aktuella och digitala marknadsplatsen för stadens citybutiker ska vara en långsiktig satsning, och som alltså ska uppmuntra invånarna att e-handla från lokala butiker i stadskärnan i tider när propån är att undvika fysiska butiker.
Lanseringen av marknadsplatsen sker 1 december och åtta citybutiker är med från start. Den digitala e-handelsplatsen är ett pilot- och samverkansprojekt mellan Borås City, Good Goods, Borås Stad och plattformsleverantören Zipadoo, framgår det.
Läs även: De satsar på virtuella restauranger »
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.