Dagens PS

De kopplar ihop företag med influencers

Instagram kan vara en förträfflig mötesplats för influencers och företag. (Foto: Freestocks/Unsplash)
Jonas Carlsson
Jonas Carlsson
Uppdaterad: 21 apr. 2020Publicerad: 20 apr. 2020

Det svenska företaget jobbar med att företag ska hitta den influencer som passar dem bäst. Nu tar de in 10 miljoner kronor för att satsa ännu mer.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Företaget Boostified grundades av Nathalie Lameri och Imad Ibrahim. Nu investerar aktieägarna Almi Invest, Lars Dahlén och Christer Dahlén, tio miljoner kronor i företaget. De ska därmed kunna sprida sitt verktyg till små butiker i Norden helt gratis. Verktyget kopplar ihop företag med influencers.

“Boostified Pay ska fungera lika enkelt som att betala med kort. Skillnaden är att du nu istället betalar med ett inlägg på Instagram. Syftet är att belysa och sprida både produkterna och butiksupplevelser, för att locka fler lokala konsumenter att besöka butiken eller göra en upphämtning”, förklarar Nathalie Lameri.för Ehandel.

Eventuellt ska de satsa på en A-runda i höst för att kunna satsa på Europa.  Omsättningen ökade ifjol med nästan 8 procent och är nu uppe i ett värde på 7,1 miljoner kronor.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS