Dagens PS

Amanda Schulman lanserar ny e-handel för skönhet

Jessica Dersén, Amanda Schulman och Karin Svensson.
All I am Beautys grundartrio Jessica Dersén, Amanda Schulman och Karin Svensson. (Foto: All I am Beauty)
Daniel Jacobs
Daniel Jacobs
Uppdaterad: 12 apr. 2021Publicerad: 12 apr. 2021

Medieprofilen Amanda Schulman lanserar ett nytt varumärke för skönhet med tillhörande e-handel, tillsammans med entreprenörerna bakom Zlatans parfym.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Breakit rapporterar att varumärket kommer att heta All I am beuaty och produkterna ska förutom i den egna e-handeln säljas hos Lyko.

Lanseringen sker i dag, den 12 april, och målet är att bygga ett internationellt varumärke.

Gjorde Zlatans parfym

Jessica Dersén är ny vd och Karin Svensson tar rollen som operativ chef. De två entreprenörerna har tidigare gjort parfym åt fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic. 

“Skönhet är en marknad som fortsätter att öka. Branschen har gjort en tydlig förflyttning från fysisk retail till online och den blir allt mer präglas av personliga varumärken och influencers. Amanda har en äkta passion för beauty, hon är driven, inspirerande och har en stor och trogen följarskara i den målgrupp vi riktar oss till”, säger Jessica Dersén i ett pressmeddelande.

“En dröm som går i uppfyllelse”

Amanda Schulman blir kreativt ansvarig i det nya skönhetsbolaget. Hon är känd som en medieprofil och driver podcastbolaget Perfect Day Media med systern Hannah Widell.

“Eftersom skönhet är mitt största intresse letar jag alltid efter de bästa produkterna. Att själv få vara med och ta fram skönhetsprodukter är en dröm som nu går i uppfyllelse”, säger Amanda Schulman i pressmeddelandet.

Läs mer: Rosétrenden: kändisprofiler lanserar eget märke

ANNONS
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Daniel Jacobs
Daniel Jacobs

Journalist som nu har fokus på börs och finans, med extra förkärlek för makroekonomi, geopolitik och råvaror.

Daniel Jacobs
Daniel Jacobs

Journalist som nu har fokus på börs och finans, med extra förkärlek för makroekonomi, geopolitik och råvaror.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Fredrik Lundberg
Spela klippet
PS Partner

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

21 dec. 2024
ANNONS
Fredrik Lundberg
Spela klippet

Relevance Communication: Starkare journalistik tillsammans

Relevance Communication Nordic AB har under det senaste året utvecklats till en betydande aktör inom svensk ekonomijournalistik. I december 2023 slogs News 55 AB och Dagens PS Media AB samman, och i april fortsatte vår förvärvsstrategi genom att förvärva Realtid. Som bolagets vd Fredrik Lundberg uttrycker det: ”Som en nyhetssajt står man starkare tillsammans än […]