Partiledarna för Storbritanniens två stora partier har det senaste dygnet tagit till okonventionella metoder för att nå sina väljarbaser. Toryledaren Boris Johnson gör parodi på en modern julklassiker, medan Labourledaren Jeremy Corbyn läser upp “mean tweets”.
Filmparodi och elaka tweets ska locka röster
Mest läst i kategorin
I konservativa Tories “sista” kampanjvideo, som de själva beskriver det, är en parodi på en av de mest kända scenerna från filmen Love Actually.
I Tories version försöker Boris Johnson vinna en väljares gunst med meddelanden som “Den andra killen kan vinna” och att alternativet till en vinst för Toryledarens egna parti är “ytterligare ett parlament i stiltje som argumenterar om Brexit”.
Filmen avslutas med “Vote Brexit, Actually”.
Boris Johnsons motståndare, Labourledaren Jeremy Corbyn, deltar även han i en mer informell kampanjvideo.
I en parodi på ett segment ur det amerikanska talk show-programmet The Tonight Show with Jimmy Kimmel sitter han framför en öppen eld och läser upp så kallade “mean tweets” riktade mot honom själv.
Bland annat läser Corbyn upp en tweet som lyder: “Jag slår vad om att Jeremy Corby blir glad när det här valet är över så han åter kan ha på sig sin kommunisthatt”.
En annan tweet är “Vem är Jeremy Corbyn?”, varpå Labour-ledaren avslutar videon med att säga “Den nästa premiärministern”.
Valet i Storbritannien sker torsdagen 12 december.