Elektronikkedjan Power satsade i Finland på sin “bästa Black Week någonsin” och annonserade ut en tvättmaskin för 7 999 euro.
Black Week-erbjudande från Power: Tvättmaskin för 92 000
Mest läst i kategorin
Tvättmaskinen från märket Gorenje kostade alltså drygt 92 000 kronor. Airpods från Apple kostade 2489 euro (drygt 28 000 kronor) och en löparklocka från Garmin hade prislappen 4958 euro (drygt 57 000 kronor).
Inte direkt någon rea. Priserna fick en och annan finländare att gnugga sig i ögonen, skriver Ilta-Sanomat.
“Kunderna har inte fått fel pris, men det har skett ett sådant misstag att för höga priser har synts ett tag”, säger Juha-Mikko Saviluoto, vd för Power i Finland till tidningen.
De skyhöga priserna syntes i företagets digitala annonser under några timmar i Finland, bland annat på sajten Ampparit.
Enligt vd:n hade Powers hemsida och butiker korrekta priser hela tiden, och ingen kund har betalat de dyra priserna för elektroniken. Problemet åtgärdades inom en halv dag.
Det finns också en svensk koppling på det hela – enligt Juha-Mikko Saviluoto handlade det om Powers priser i svenska kronor hade följt med på grund av ett fel i systemet, säger han till Ilta-Sanomat.
Läs även: Media Markt lämnar Sverige – blir Power i stället (Dagens PS)
Läs även: Ensamhet kostar Finland 5 procent av BNP varje år (Dagens PS)
Läs även: Därför är Finland det lyckligaste landet (Dagens PS)
Journalist som nu har fokus på börs och finans, med extra förkärlek för makroekonomi, geopolitik och råvaror.
Journalist som nu har fokus på börs och finans, med extra förkärlek för makroekonomi, geopolitik och råvaror.
Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.