Apple blir inom kort en del av årets mest sedda tv-evenemang i USA. Det stod klart under torsdagen då teknikjätten tecknade ett flerårigt avtal med National Football League, skriver Reuters.
Apples nya gigantiska sponsoravtal: Super Bowl
Mest läst i kategorin
Få saker är så stora i USA som finalmatchen i National Football League – Super Bowl. En helig match som i mångt och mycket kan räknas som en högtid. Det är också en tillställning som kommit att bli den mest sedda TV-sändningen i USA.
Inte minst då den påkostade halvtidsshowen som genom årens lopp välkomnat celebriteter som The Weeknd, Shakira, Beyoncé, Justin Timberlake och Lady Gaga för att nämna några.
Apple blir sponsor
Under gårdagen stod det klart att det blir teknikjätten Apple som från och med den februari 2023 går in och sponsrar evenemanget. En fjäder i hatten för bolaget som associerats med musik sedan 2001, då musikspelaren Ipod såg dagens ljus.
Med över 120 miljoner tittare under Superbowl Halftime Show 2022 ser förutsättningarna goda ut för Apple att gå igenom rutan. Någon uppgift över hur mycket pengar de går in med i folkfesten finns det dock inte.
Den som vill följa evenemanget får ge sig till tåls till söndagen den en 12 februari nästa år, då 2023 års upplaga av Super Bowl tar plats i Glendale, Arizona, skriver Reuters.
Läs även: Fotboll: Deutsche Bank säljer tyska mediarättigheter
Redaktionschef på Dagens PS som bland annat bevakar världen, företag och privatekonomi.
Redaktionschef på Dagens PS som bland annat bevakar världen, företag och privatekonomi.
Ett bra avtal kan hjälpa dig och kunden att reda ut en eventuell tvist, men det bästa är att se till att vara så överens i avtalet att en tvist aldrig uppstår. Med Unionen Egenföretagare kan du får hjälp att skriva korrekta och trygga avtal.