Crypto.com fortsätter sin storsatsning på sport genom ett avtal med FIFA om att sponsra fotbolls-VM i Qatar senare i år, rapporterar Reuters.
Crypto.com sponsrar fotbolls-VM i Qatar
Mest läst i kategorin
Det internationella fotbollsförbundet FIFA har slutit ett sponsoravtal med crypto.com – det Singapore-baserade bolaget blir exklusiv handelsplattform för kryptovalutor under fotbolls-VM i Qatar 21 november till 18 december i år.
“Crypto.com har redan visat ett engagemang för att stödja topplag och ligor, stora evenemang och ikoniska arenor över hela världen”, säger Kay Madati, marknadschef på FIFA till Reuters.
“Och det finns ingen plattform som är större, eller med större räckvidd och kulturell påverkan, än FIFA:s globala fotbollsplattform.”
Crypto.com har också sponsrat NBA-laget Philadelphia 76ers, Ultimate Fighting Championship och Formel 1. De köpte också namnrättigheterna till Staples Centre i Los Angeles nyligen, vilket Dagens PS rapporterade om i november.
“Genom vårt partnerskap med FIFA kommer vi att fortsätta att använda vår plattform på innovativa sätt så att Crypto.com kan driva framtidens upplevelser i världsklass för sportfans över hela världen”, säger crypto.com:s vd och medgrundare Kris Marszalek.
I fotbollsvärlden skapades också rubriker under onsdagen då det visade sig att Ryssland överraskande och i sista stund sökt att arrangera fotbolls-EM 2028 och 2032– trots att landet är avstängt från alla internationella fotbollstävlingar på grund av landets invasion av Ukraina.
Läs även: Formel 1 i nytt stort sponsoravtal med kryptobolag
Journalist som nu har fokus på börs och finans, med extra förkärlek för makroekonomi, geopolitik och råvaror.
Journalist som nu har fokus på börs och finans, med extra förkärlek för makroekonomi, geopolitik och råvaror.