Dagens PS

Bankleverantör-succén växlar upp i krisen

"Vi vill bli marknadsledare", deklarerar Tinks vd Daniel Kjellén i ett mejl till Di Digital. (Foto: Skärmdump från Youtube)
"Vi vill bli marknadsledare", deklarerar Tinks vd Daniel Kjellén i ett mejl till Di Digital. (Foto: Skärmdump från Youtube)
Ola Söderlund
Ola Söderlund
Uppdaterad: 04 aug. 2020Publicerad: 04 aug. 2020

“Vi vill bli marknadsledare”, skriver vd:n i mejl till Di Digital.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det är Tink – som i dag levererar teknik till storbankerna och andra marknadsaktörer – som lägger i en högre växel.

Under fjolåret fördubblade Stockholmsföretaget – som från början var en renodlad privatekonomiapp – sina intäkter.

Dock ökade samtidigt förlusten till 193 miljoner kronor, berättar Di Digital, som uppger att bolaget tog in omkring 700 miljoner kronor i nytt kapital i början av 2020.

I dag har Tink – trots jätteförlusten förra året, bland annat på grund av stora kostnader – 270 anställda, enligt artikeln.

“Vi investerar oerhört mycket i vår plattform och kommer även fortsättningsvis att göra det. Att bygga en sund och lönsam affär är oerhört viktigt för oss, men vi kommer även 2021 att prioritera tillväxt och fortsatta investeringar i vår produkt”, framhåller vd:n Daniel Kjellén i ett mejl till Di Digital.

Tink grundades 2012 av Daniel Kjellén och Fredrik Hedberg.

Läs mer här.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

Ola Söderlund
Ola Söderlund

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS
Spela klippet

Blir värderingen högre av notering i USA?

Klarna och andra europeiska bolag väljer att rikta sina blickar mot USA-börsen när det är dags för notering. Men att handlas på den amerikanska börsen är långt ifrån en säker väg till högre värdering. ”Financial Times har gjort en undersökning där man hade sett att av de tolv bolag man hade tittat på så hade hälften […]