Spotify blir ny huvudsponsor åt det spanska storlaget FC Barcelona i ett jätteavtal värt 2,9 miljarder kronor.
Spotify ny storsponsor för Barcelona – för 2,9 miljarder
Mest läst i kategorin
Den svenska streamingjätten Spotify kommer att synas på matchtröjor och träningskläder för FC Barcelonas dam- och herrlag, skriver Expressen.
Dessutom döps klubbens hemmaarena om från Camp Nou till Spotify Camp Nou – vilket är första gången den anrika klubben säljer namnet på arenan.
Avtalet gäller i fyra säsonger och är värt 280 miljoner euro, motsvarande 2,9 miljarder svenska kronor, rapporterar Reuters med hänvisning till den spanska radiokanalen.
Läs även: Spotifys Daniel Ek med ”galen” miljardsatsning på tech
Journalist som nu har fokus på börs och finans, med extra förkärlek för makroekonomi, geopolitik och råvaror.
Journalist som nu har fokus på börs och finans, med extra förkärlek för makroekonomi, geopolitik och råvaror.
Dagens PS är en del av RLVNC (Relevance Communication Nordic AB) – Noterat på Nordic SME sedan 2017. RLVNC är ett svenskt newstech-bolag som, med hjälp av en datadriven teknikplattform, erbjuder kostnadsfria och kvalitativa nyheter, främst inom ekonomi, näringsliv och börs.