Det går bra nu för Netflix, som ökar sina reklamfinansierade medlemskap med imponerande 34 procent, rapporterar CNBC.
Netflix-rapporten krossar förväntan
Mest läst i kategorin
Neetflix har precis släppt resultatrapporten för andra kvartalet.
Där framgår det att streamerns globala och betalande medlemskap ökar med 16,5 procent på årsbasis till snubblande nära 278 miljoner.
Jämfört med Q2 i fjol ökar Netflix sina annonsfinansierade medlemskap med 34 procent.
Netflix skruvar upp intäktsprognosen
Intäkterna stiger med 17 procent under perioden till 9,56 miljarder dollar jämfört med 9,53 miljarder dollar under andra kvartalet förra året.
Nettovinsten ökar till 2,15 miljarder dollar från 1,49 miljarder dollar under Q2 i fjol.
Vinsten per aktie är 4,88 dollar jämfört med väntade 4,74 dollar.
På helåret räknar Netflix med en intäktstillväxt på 14 till 15 procent, vilket kan jämföras med den tidigare prognosen på en intäktsökning på 13 till 15 procent.
Spöar analytikernas förhandstips
“Utmaningen på kort sikt (och möjligheten på medellång sikt) är att vi skalar snabbare än vår förmåga att tjäna pengar på vårt växande annonsutrymme”, sa företaget i n resultatkommentar på torsdagen, uppger CNBC och konstaterar att det innebär att Netflix inte kan möta annonsörernas efterfrågan ännu.
Affärsmagasinet Fortune skriver att Netflix överträffar analytikernas uppskattningar, även om Wall Street redan hade höga förväntningar på streamern.
Läs även: Netflix vd: Använd AI – eller riskera jobbet Dagens PS
Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.
Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.