Dagens PS

Lyxkoncernen LVMH ingår mångmiljardavtal med Formel 1

Lyxkoncernen ingår mångmiljardavtal med Formel 1
LVMH tar över som huvudsponsor för Formel 1 och ersätter Rolex från 2025 i ett nytt 10-årigt avtal. (Foto: Beate Oma Dahle / NTB / TT)
Annelie Sandström
Annelie Sandström
Uppdaterad: 03 okt. 2024Publicerad: 03 okt. 2024

LVMH, en fransk lyxkoncern, har tecknat ett 10-årigt sponsoravtal med Formel 1 och ersätter därmed Rolex som huvudsponsor.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

LVMH som leds av miljardären Bernard Arnault, en av världens rikaste människor, har slutit ett 10-årigt sponsoravtal med Formel 1, rapporterar CNN.

Avtalet, som träder i kraft 2025, omfattar prestigemärken som Louis Vuitton, Moet Hennessy, Fendi och TAG Heuer och ersätter den långvariga partnern Rolex, som sponsrat sporten sedan 2013. 

Lyxkoncernen huvudsponsor

Avtalet uppskattas vara värt hundratals miljoner dollar, skriver TT återger Market.

Lyxkoncernen investerade tidigare i år cirka 150 miljoner euro i att bli premiumpartner till OS i Paris 2024, vilket kan ge en indikation på storleksordningen för deras sportrelaterade samarbeten, även om inga specifika ekonomiska detaljer har offentliggjorts kring det nya avtalet.

LVMH blir därmed en av motorsportens huvudsponsorer tillsammans med bland andra DHL, Heineken, Pirelli och Qatar Airways, skriver TT.

”Under många år har flera av våra varumärken också valt att investera i Formel 1”, säger Frederic Arnault, vd för LVMH Watches, och tillägger:

”Vi vill ytterligare öka den upplevelsedimension som Formel 1 ger över hela världen.”, skriver CNN.

Läs också:

ANNONS

LVMH gasar in mot Formel 1. Dagens PS

Lyxkoncernen LVMH blir storsponsor till OS i Paris. Dagens PS

Lyxkoncernen LVMH underpresterar – aktien sjunker. Dagens PS

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS