Bianca Ingrosso har gett sig in i smyckesbranschen med det nya märket Ani Jewels – som gjorde en miljonvinst förra året.
Guldläge för Ingrossos nya satsning
Mest läst i kategorin
Bianca Ingrosso kan nu titulera sig som serieentreprenör.
2018 startade hon sminkvarumärket Caia Cosmetic, som 2021 omsatte 322 miljoner kronor. Nu har hon även gett sig in i smyckesbranschen, med nya märket Ani Jewels.
Lanserades i maj
År 2020 sålde Ingrosso hälften av sin 29-procentiga andel i Caia Cosmetics till riskkapitalbolaget Verdane för 72 miljoner kronor, enligt Dagens Industri.
Därefter gav hon sig in i nästa projekt, smyckesvarumärket Ani Jewels, som lanserades i maj förra året.
Flera medgrundare
Medgrundare till varumärket är influeraren Lovisa Worge, Mikael Snabb och Jesper Matsch (som också var med och grundade Caia Cosmetics), samt Daniel Lindh och Tomaj Sangchi.
“Vi är ett litet team som arbetar stenhårt och har en tydlig vision. Bianca Ingrosso och Lovisa Worge är väldigt duktiga och vet vilka produkter vi ska ta fram. Jesper Matsch och Mikael Snabb har byggt flera framgångsrika bolag, såsom Caia”, säger bolagets vd Tomaj Sangchi till DI.
4,6 miljoner i vinst
Med knappt sju månaders försäljning, kan Ani Jewels rapportera en omsättning på nästan 20 miljoner kronor och en vinst på 4,6 miljoner kronor, för bolagets första verksamhetsår.
“Det är ett fantastiskt resultat som överträffar våra förväntningar. Vi är glada att marknaden tycks gilla våra smycken”, säger Tomaj Sangchi.
Behöver inte betala för reklam
Både Bianca Ingrosso och Lovisa Worge har stora följarskaror i sina kanaler – 1,3 miljoner, respektive 184 000 följare på Instagram.
Det innebär att smyckena från Ani Jewels exponeras för många.
“En av våra största styrkor är att vi inte behöver betala för marknadsföring. Till en början kommer vi att använda våra plattformar”, sa Lovisa Worge till DI inför lanseringen 2022.
Smyckena tillverkas främst i Italien och säljs uteslutande via bolagets hemsida.
Läs även:
Bianca Ingrosso hotas av vite – omärkt reklam
Bianca Ingrosso investerar i nytt inredningsmärke
Reporter på Dagens PS med fokus på ekonomi.
Reporter på Dagens PS med fokus på ekonomi.
Dagens PS är en del av RLVNC (Relevance Communication Nordic AB) – Noterat på Nordic SME sedan 2017. RLVNC är ett svenskt newstech-bolag som, med hjälp av en datadriven teknikplattform, erbjuder kostnadsfria och kvalitativa nyheter, främst inom ekonomi, näringsliv och börs.