Dagens PS

Avanzas hemsida strulade – kunder fick ringa in

avanza-hemsida-problem-telefon
Avanza har problem med hemsidan. Arkivbild. (Foto: TT)
Joel Durén
Joel Durén
Uppdaterad: 18 mars 2020Publicerad: 18 mars 2020

Nätbanken Avanza har problem med sin hemsida, vilket påverkar orderläggningen. Kunder som vill lägga ordrar hänvisas till att ringa in.

ANNONS

Mest läst i kategorin

Det rapporterar Dagens Industri.

Uppdatering 10.54: Problemet uppges nu vara löst, och tweeten om telefonmäkleri borttagen.

Problemet relaterar till värdepappersdata, enligt Avanza, skriver tidningen.

Medan Avanza felsöker problemet med sajten hänvisas kunder till bankens telefonmäkleri – där det nu är högtryck och svårt att komma fram:

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Dagens PS - en del av newstechbolaget RLVNC

Dagens PS är en del av RLVNC (Relevance Communication Nordic AB)
– Noterat på Nordic SME sedan 2017. RLVNC är ett svenskt newstech-bolag som, med hjälp av en datadriven teknikplattform, erbjuder kostnadsfria och kvalitativa nyheter, främst inom ekonomi, näringsliv och börs.

Läs mer här
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
Spela klippet

Då kan ditt barnsparande bli olagligt

Barnsparande behöver inte bara vara en kärlekshandling – det kan även vara ett sätt att ge dina barn en stabil start i livet. Men vad händer när det lilla sparkontot växer till sig och når gränser du kanske inte visste fanns? Med lite planering och kunskap kan du undvika oönskade överraskningar och samtidigt maxa deras […]