Nätbanken Avanza har problem med sin hemsida, vilket påverkar orderläggningen. Kunder som vill lägga ordrar hänvisas till att ringa in.
Avanzas hemsida strulade – kunder fick ringa in


Joel Durén
Uppdaterad: 18 mars 2020Publicerad: 18 mars 2020
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Det rapporterar Dagens Industri.
Uppdatering 10.54: Problemet uppges nu vara löst, och tweeten om telefonmäkleri borttagen.
Vi ryckte tweeten eftersom problemet nu är löst, det går således bra att handla via sajten. Kontakta gärna vår PRO-ansvarig.
— Avanza (@avanzabank) March 18, 2020
Problemet relaterar till värdepappersdata, enligt Avanza, skriver tidningen.
Medan Avanza felsöker problemet med sajten hänvisas kunder till bankens telefonmäkleri – där det nu är högtryck och svårt att komma fram:
P.g.a. högt tryck kan det ta lite längre tid att komma fram till mäkleriet. Tänk dock på att välja alternativ 1 för att komma direkt till mäkleriet (så att du inte väntar på kundsupporten).
— Avanza (@avanzabank) March 18, 2020
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS