Nätmäklaren Avanza har tekniska problem på onsdagen och kunder kan inte logga in. Felet var strax före 14.30 fortfarande inte åtgärdat.
Avanza-haveri – kunder kan inte logga in
Mest läst i kategorin
Ända sedan förmiddagen på onsdagen har Avanza brottats med tekniska problem och kunder har inte kunnat logga in på sina konton.
“Det har varit upp och ner under förmiddagen. Det har varit lite svajigt där vissa har kunnat komma in och andra inte”, säger Sofia Svavar, chef för investerarrelationer på Avanza, till SvD.
Bakgrunden till teknikkrånglet är oklart och exakt hur många kunder som drabbats är heller inte utrett.
Vid klockan 14.20 var felet ännu inte åtgärdat.
“Vi har just nu tekniska problem med orderläggningen och orderstatus. Felsökning pågår”, är det besked som möter hemsidans besökare, kan Dagens PS konstatera.
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.
Utbildad journalist med 35 år i yrket och med erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS. Har tidigare varit kriminalreporter, allmänreporter, nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och chefredaktör för en branschtidning.
Dagens PS är en del av RLVNC (Relevance Communication Nordic AB) – Noterat på Nordic SME sedan 2017. RLVNC är ett svenskt newstech-bolag som, med hjälp av en datadriven teknikplattform, erbjuder kostnadsfria och kvalitativa nyheter, främst inom ekonomi, näringsliv och börs.