Dagens PS

Aktier nästa stora trend enligt Kardashians PR-geni

"Vilka möjligheter som skulle kunna uppstå om Kim Kardashian (på bilden), med sina 360 miljoner följare bara på Instagram, skulle börsnotera Skims", säger pr-proffset Danie Redgert apropå att han spår att aktier blir nästa stora PR-trend. Kim Kardashians bolag är också en av hans kunder.
"Vilka möjligheter som skulle kunna uppstå om Kim Kardashian (på bilden), med sina 360 miljoner följare bara på Instagram, skulle börsnotera Skims", säger pr-proffset Danie Redgert apropå att han spår att aktier blir nästa stora PR-trend. Kim Kardashians bolag är också en av hans kunder. (Foto: Evan Agistin/AP/TT)
David Ingnäs
David Ingnäs
Uppdaterad: 12 nov. 2024Publicerad: 12 nov. 2024

Svenska PR-proffset Daniel Redgert har uppdrag för både Kim Kardashian och Jennifer Lopez. Nu spår han att aktier kommer ta över som nästa stora PR-trend efter att influencers tappar allt mer i betydelse.

ANNONS

Mest läst i kategorin

Det säger han i en längre intervju med SvD där han passar på att lyfta fram H&M (börskurs H&M) som ett bra exempel på bolag väl positionerat att ta rygg på den trend han ser framför sig.

Därför kan aktier ta över

“Det som vi ser fungera mindre och mindre bra är influencers överlag, då följare och potentiella kunder blivit så pass smarta att de ser igenom när en influencer gör ett samarbete med en produkt som inte ligger i linje med dennes personlighet”, säger Daniel Redgert till tidningen apropå hur han tror att framtidens reklam kommer att formas.

Vad tror han då kommer att komma istället?

“Den nya kundklubben” blir svaret.

“Vilket är att bjuda ditt community på det som du kanske tidigare bjudit influencers på” enligt pr-geniet från Västerås som exemplifierar med när hans kund klädmärket Djerf Avenue hyrde hela Guggenheim museet i New York och bjöd in alla kunder till modevisning för något år sedan.

Börsnotera Kim Kardashians klädföretag?

“Det blir ett sätt att riktar sig till kunden direkt, utan att gå via influencers och media”, förklarar Daniel Redgert som sen glider in på sin spaning om aktiers roll i den nya pr-trenden;

“I Sverige har man ju pratat om folkaktier, som H&M:s, hur länge som helst. Det är klart att du kanske blir lite mer trogen som H&M-kund och då väljer att handla där framför Zara om du också äger några aktier i företaget”, resonerar Redgert och utvecklar;

ANNONS

“Det tror jag jättemycket på framåt – och att influencers i stället för rabattkoder kommer att marknadsföra eventuella aktier i stället, säger han och poängterar vilka möjligheter som skulle kunna uppstå om Kim Kardashian, med sina 360 miljoner följare bara på Instagram, skulle börsnotera Skims.

Den största folkaktien i Sverige i dag är utan konkurrens Investor (börskurs Investor) med drygt 620 000 ägare. Återstår att se hur deras aktier eventuellt kommer att gynnas av den nya pr-trenden.

Läs mer:

Efter chocken – svenska aktier hittar fotfästet – Dagens PS

Kusinerna bråkar om makten över sminkjätten Estée Lauder – Dagens PS

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
David Ingnäs
David Ingnäs

Bevakar börs, finans och sparande på Dagens PS. Skriver om både svenska och utländska aktier och marknadsplatser. Bevakar såväl små som stora företag med särskilt fokus på investeringstrender som påverkar breda grupper av sparare. Håller ett särskilt öga på snacket på finanstwitter.

David Ingnäs
David Ingnäs

Bevakar börs, finans och sparande på Dagens PS. Skriver om både svenska och utländska aktier och marknadsplatser. Bevakar såväl små som stora företag med särskilt fokus på investeringstrender som påverkar breda grupper av sparare. Håller ett särskilt öga på snacket på finanstwitter.

ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS