Analytikerna hade räknat med ett bättre försäljningsresultat.
H&M:s försäljning sämre än väntat


Mest läst i kategorin
Den svenska klädjättens försäljning inklusive moms för andra kvartalet, 1 mars 2018 – 31 maj 2018, uppgick till 60 464 miljoner kronor (59 538), vilket innebär en ökning med 2 procent jämfört med motsvarande kvartal föregående år.
Omsättningen exklusive moms uppgick till 51 983 miljoner kronor (51 383).
I lokala valutor var försäljningen inklusive moms oförändrad. Här var förväntan – enligt Omni – ett plus på 0,5 procent, enligt SME/Direkts analytikerenkät.
Antalet butiker inom H&M-gruppen uppgick till 4 801 per den 31 maj 2018 jämfört med 4 498 butiker vid motsvarande tidpunkt föregående år.

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

Utbildad journalist med 35 år i yrket och med gedigen erfarenhet från kvällspress, lokaltidningar, den kristna tidningen Dagen och Sveriges Radio. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.